Ten serwis używa plików cookie. Więcej informacji  #  This website uses cookies. More information
Łamiący konstytucję
 
••• Sejm, Senat i Prezydent co parę dni uczestniczą w szybkiej akcji bieżącej - po raz drugi, trzeci, czwarty, a ostatnio piaty dociskają partyjne jarzmo zakładane na Sąd Najwyższy ••• Senat odrzucił wniosek Prezydenta Dudy o zgodę na zarządzenie ogólnokrajowego referendum konsultacyjnego w sprawie kierunków zmian obowiązującej Konstytucji, nad czym od kilkunastu miesięcy pracował zespół w Kancelarii Prezydenta RP. Zestaw rekomendowanych pytań dowodził, że Prezydent dość płytko zna i rozumie rolę i treść ustawy zasadniczej ••• Trwa dopasowywanie przepisów Kodeksu wyborczego do koncepcji wyborów wewnętrznych i do Parlamentu Europejskiego odpowiadającej partii trzymającej wszechwładzę. Dodatkowo trzeba kolejną nowelą dopasować się do unijnej ochrony danych osobowych. Najbliższe wybory - samorządowe - za kilka miesięcy ••• Psucie państwa i demokracji w Polsce niepokoi wielu Polaków, Parlament Europejski i Komisję Europejską. Trwają starania środowisk prawniczych, obywateli przeciwstawiających się polityzacji wymiaru sprawiedliwości, byłych prezydentów, premierów, ministrów spraw zagranicznych o obronę polskiej praworządności ••• Od 14 lat Polska jest w Unii Europejskiej. Niestety władza bieżącej kadencji systemowo oddala nas od wspólnoty rozwoju i bezpieczeństwa, pomimo że Suweren w zdecydowanej większości akceptuje i docenia naszą przynależność do UE ••• WIĘCEJ w zakładce Aktualności
Środa 15.08.2018
Warto zrozumieć
 
 Lista haseł 
POLITYKA TRANSPORTOWA

Traktat o ustanowieniu Wspólnoty Europejskiej w artykułach 3 oraz 74 do 84 daje podstawy do określenia koncepcji przemieszczania osób i towarów na Europejskim Rynku Wewnętrznym, jak również do i z państw trzecich, zasad tranzytu, rozwoju transportu zgodnie z postulatami ochrony środowiska i warunkami bezpieczeństwa, a także ustalenia zasad działania na rynku przedsiębiorstw transportowych.

Od roku 1993 funkcjonuje Wspólny Rynek Transportowy. Pozwala on firmom z Unii Europejskiej na swobodne prowadzenie usług na całym obszarze rynku wewnętrznego. Stosowane są przy tym następujące reguły: 1) liberalizacja rynku - czyli brak ingerencji państwa w postaci limitów, stawek lub cen; 2) swoboda funkcjonowania firm w ramach Unii Europejskiej; 3) swoboda wyboru firmy przewozowej przez klienta; 4) ingerencja Wspólnoty jest możliwa dopiero po wyczerpaniu środków działania dostępnych danemu państwu członkowskiemu (zasada subsydiarności).

Wspólnota Europejska wspiera tzw. transport łączony (kombinacja przewozów kolejowych i drogowych). Wynika to z obecnego nadmiernego obciążenia i zatłoczenia dróg niosącego zagrożenia dla ludzi i środowiska oraz poważne utrudnienia w płynności ruchu. Wspiera również włączanie sieci komunikacyjnych narodowych w sieć ogólnoeuropejską przez kredyty z Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz subwencje na służące takim celom projekty inwestycyjne. Wspólnota postuluje także stosowanie przy budowie i modernizacji sieci transportowych współfinansowania przez kapitał publiczny i prywatny.
Obietnica Prezydenta
KonStyTUCja


W Y S Z U K I W A R K A