Ten serwis używa plików cookie. Więcej informacji  #  This website uses cookies. More information
Łamiący konstytucję
 
••• Partia i rząd przemawiają wyborcom "do ręki" ••• Rok 2019 - rok wyborów posłów do Parlamentu Europejskiego, a następnie wyborów posłów i sentarorów do Parlamentu Polskiego. Jedne i drugie bardzo dla nas istotne. Trzeba się do nich dobrze przygotować ••• Na scenie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Gdańsku zabójca śmiertelnie ugodził przemawiającego Prezydenta miasta Pawła Adamowicza. Bezkarni nauczyciele nienawiści wyzwalają najgorsze instynkty ••• Komisja Europejska formalnie pozwała Polskę, członka UE, do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wskazując, że polska ustawa o Sądzie Najwyższym jest niezgodna z prawem UE, narusza zasadę niezależności sądów oraz zasadę nieusuwalności sędziów ••• Psucie państwa i demokracji w Polsce niepokoi wielu Polaków, Parlament Europejski i Komisję Europejską. Trwają starania środowisk prawniczych, obywateli przeciwstawiających się polityzacji wymiaru sprawiedliwości, byłych prezydentów, premierów, ministrów spraw zagranicznych o obronę polskiej praworządności ••• Piętnasty rok Polska jest w Unii Europejskiej. Niestety władza bieżącej kadencji systemowo oddala nas od wspólnoty rozwoju i bezpieczeństwa, pomimo że Polacy w zdecydowanej większości akceptuje i docenia naszą przynależność do UE ••• WIĘCEJ w zakładce Aktualności
Wtorek 23.04.2019
Warto zrozumieć
 
 Lista haseł 
POLITYKA TRANSPORTOWA

Traktat o ustanowieniu Wspólnoty Europejskiej w artykułach 3 oraz 74 do 84 daje podstawy do określenia koncepcji przemieszczania osób i towarów na Europejskim Rynku Wewnętrznym, jak również do i z państw trzecich, zasad tranzytu, rozwoju transportu zgodnie z postulatami ochrony środowiska i warunkami bezpieczeństwa, a także ustalenia zasad działania na rynku przedsiębiorstw transportowych.

Od roku 1993 funkcjonuje Wspólny Rynek Transportowy. Pozwala on firmom z Unii Europejskiej na swobodne prowadzenie usług na całym obszarze rynku wewnętrznego. Stosowane są przy tym następujące reguły: 1) liberalizacja rynku - czyli brak ingerencji państwa w postaci limitów, stawek lub cen; 2) swoboda funkcjonowania firm w ramach Unii Europejskiej; 3) swoboda wyboru firmy przewozowej przez klienta; 4) ingerencja Wspólnoty jest możliwa dopiero po wyczerpaniu środków działania dostępnych danemu państwu członkowskiemu (zasada subsydiarności).

Wspólnota Europejska wspiera tzw. transport łączony (kombinacja przewozów kolejowych i drogowych). Wynika to z obecnego nadmiernego obciążenia i zatłoczenia dróg niosącego zagrożenia dla ludzi i środowiska oraz poważne utrudnienia w płynności ruchu. Wspiera również włączanie sieci komunikacyjnych narodowych w sieć ogólnoeuropejską przez kredyty z Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz subwencje na służące takim celom projekty inwestycyjne. Wspólnota postuluje także stosowanie przy budowie i modernizacji sieci transportowych współfinansowania przez kapitał publiczny i prywatny.

WYSZUKIWARKA
gmin, miast, powiatów i województw

Czysty węgiel z nieba