Ten serwis używa plików cookie. Więcej informacji  #  This website uses cookies. More information
Łamiący konstytucję
 
••• Na scenie Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Gdańsku zabójca śmiertelnie ugodził przemawiającego Prezydenta miasta Pawła Adamowicza. Bezkarni nauczyciele nienawiści wyzwalają najgorsze instynkty ••• Rok 2019 - rok wyborów posłów do Parlamentu Europejskiego, a następnie wyborów posłów i sentarorów do Parlamentu Polskiego. Jedne i drugie bardzo dla nas istotne. Trzeba sie do nich dobrze przygotować ••• Komisja Europejska formalnie pozwała Polskę, członka UE, do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wskazując, że polska ustawa o Sądzie Najwyższym jest niezgodna z prawem UE, narusza zasadę niezależności sądów oraz zasadę nieusuwalności sędziów ••• Psucie państwa i demokracji w Polsce niepokoi wielu Polaków, Parlament Europejski i Komisję Europejską. Trwają starania środowisk prawniczych, obywateli przeciwstawiających się polityzacji wymiaru sprawiedliwości, byłych prezydentów, premierów, ministrów spraw zagranicznych o obronę polskiej praworządności ••• Piętnasty rok Polska jest w Unii Europejskiej. Niestety władza bieżącej kadencji systemowo oddala nas od wspólnoty rozwoju i bezpieczeństwa, pomimo że Polacy w zdecydowanej większości akceptuje i docenia naszą przynależność do UE ••• WIĘCEJ w zakładce Aktualności
Sobota 16.02.2019
Warto zrozumieć
 
 Lista haseł 
POLITYKA TRANSPORTOWA

Traktat o ustanowieniu Wspólnoty Europejskiej w artykułach 3 oraz 74 do 84 daje podstawy do określenia koncepcji przemieszczania osób i towarów na Europejskim Rynku Wewnętrznym, jak również do i z państw trzecich, zasad tranzytu, rozwoju transportu zgodnie z postulatami ochrony środowiska i warunkami bezpieczeństwa, a także ustalenia zasad działania na rynku przedsiębiorstw transportowych.

Od roku 1993 funkcjonuje Wspólny Rynek Transportowy. Pozwala on firmom z Unii Europejskiej na swobodne prowadzenie usług na całym obszarze rynku wewnętrznego. Stosowane są przy tym następujące reguły: 1) liberalizacja rynku - czyli brak ingerencji państwa w postaci limitów, stawek lub cen; 2) swoboda funkcjonowania firm w ramach Unii Europejskiej; 3) swoboda wyboru firmy przewozowej przez klienta; 4) ingerencja Wspólnoty jest możliwa dopiero po wyczerpaniu środków działania dostępnych danemu państwu członkowskiemu (zasada subsydiarności).

Wspólnota Europejska wspiera tzw. transport łączony (kombinacja przewozów kolejowych i drogowych). Wynika to z obecnego nadmiernego obciążenia i zatłoczenia dróg niosącego zagrożenia dla ludzi i środowiska oraz poważne utrudnienia w płynności ruchu. Wspiera również włączanie sieci komunikacyjnych narodowych w sieć ogólnoeuropejską przez kredyty z Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz subwencje na służące takim celom projekty inwestycyjne. Wspólnota postuluje także stosowanie przy budowie i modernizacji sieci transportowych współfinansowania przez kapitał publiczny i prywatny.

WYSZUKIWARKA
gmin, miast, powiatów i województw

Czysty węgiel z nieba